Trwa ładowanie...
d63cxix
d63cxix
Renault Master 4x4 Oberaigner - prezentacja i test napędu na cztery koła

Renault Master 4x4 Oberaigner - prezentacja i test napędu na cztery koła

Niemiecka firma Oberaigner oferuje do modelu Renault Master napęd na cztery koła. System będący dodatkową opcją to samochodu z napędem tylnym...

Cześć dziś do zaprezentowania mam Rozwiń

Transkrypcja:

Cześć dziś do zaprezentowania mam ciekawe samochód samochód użytkowy dostawczy Renault Master ale uwaga z dołączonym napędem na cztery koła niemieckiej firmy oberaigner producent układów napędowych do pojazdów użytkowych znany między innymi z przed kilku lat z konstrukcji przeznaczonych dla Mercedesa Sprintera teraz chodzi wcześniej wszedł również gamę Renault Master Opel Movano obecnie nie dowiedziałem się jeszcze czy Opel Movano też jest oferowany w takiej konfiguracji ale nigdzie ani na polskiej ani na niemieckiej stronie i bordera nie znalazłem takiej takiej informacji Nie znalazłem takiego pojazdu w konfiguratorze natomiast Renault oferuje takie auto oferuje je w kilku różnych wersjach nadwozia natomiast bazą do zbudowania takiego pojazdu jest wersja tylnonapędowe musi to być i samochody tylnonapędowe niego niczym na bliźniaku tak jak mój ex ale etylu napędowy tam konstrukcje Pokażę wam za chwilę Natomiast w tym momencie jak już kieruję samochodem Mogę opowiedzieć kilka słów o tym jak jeździ się tym pojazdem ebooki napęd na cztery koła jest wyłączony ponieważ jest to konstrukcja taka typowo na typowo użytkowana jak pickupa chcieli z dołączoną przednią osią na sztywno dopóki to jest wyłączony samochód nieznacznie tylko różni się od pojazdu tylu napędowego przód jest podniesione o 65 mm tyłu jest podniesiony o 48 mm i to można powiedzieć wszystko na jeśli chodzi o takie odczucia ponieważ Tam faktycznie jest wysoki no wyróżnia się nawet ze swoim na swoim wysokością koła koła są daleko od krawędzi a jest już dołożona trochę kilogramów Ale mimo to samochód ma tonę ładowności więc pod tym względem wszystko w porządku Mocnych film autem jeździ się zupełnie normalnie natomiast kiedy zajdzie taka potrzeba można skorzystać z napędu na cztery koła ale też można skorzystać z reduktora i tutaj mała ciekawostka można z reduktora bez korzystania z napędem na cztery koła czyli jest to system trochę dający więcej możliwości niż nawet Pickup ponieważ Pickup nie żeby włączyć reduktor trzeba najpierw uruchomić napęd na cztery koła z płatków robisz tego nie trzeba można jeździć z napędem na tył i reduktor oczywiście reduktor nie służy do jeżdżenia normalnego choć przełożenie jest stosunkowo wysokie ponieważ to jest 140 to nie jest taki pełnowartościowy reduktor terenowy o przełożeniu 2 tylko tutaj mamy 142 więc więc tak jest u kogo małe ale ale to urządzenie przydaje się nie tylko po gotowaniu trudniejszych odcinków terenowych ale naprawdę świetnie spisuje się Ja już to sprawdziłem kiedy na przykład trzeba manewrować kiedy trzeba pokonać nie duży dystans trochę skręcić pojazd na podłożu tutaj naprawdę za reduktor świetnie się się sprawuje ponieważ pomimo krótkiego pierwszego biegu i stosunkowo krótkiego wstecznego No nie ma sensu sprzęgła prawda Tak samo jak muszę nawet Jeśli zajdzie potrzeba jakiegoś naprawdę precyzyjnego manewrowania pojazdem dziś w magazynie gdzieś na jakimś placu niech to nawet będzie sztywna bardzo nawierzchnia to mimo to z reduktorem zdecydowanie łatwiej się to robi ponieważ po prostu mamy brzuchu przełożenia jestem może pełzać minimalną prędkością I teraz uwaga włączenie reduktora na jest oczywiście możliwe i można z niego korzystać ponieważ nie korzystamy z napędem na cztery koła w przeciwieństwie do samochodów terenowych tutaj Kolejna rzecz bardzo ważna na panelu na panelu na desce rozdzielczej dodatkowy panel dołożony do sterowanie napędem napęd jest sterowany elektrycznie więc więc bardzo łatwo mamy tylko dwa przyciski jeden do włączania na pewno na cztery koła drugi i tutaj Uwaga jeżeli zachowamy całą procedurę czyli włączymy luz na i jeśli chcę włączyć reduktor włączymy luz czyli bieg neutralny w skrzyni biegów sprzęgło reduktor włącza się po prostu Cyk i już jest gotowy tynk i jest wyłączony włączony wyłączony bez problemu to robi się bardzo szybko dużo szybciej niż w każdym aucie terenowym jakiś tam to więcej tak samo też na cztery koła Tyle tylko że to można włączyć również podczas jazdy ale ale do prędkości 50 km na godzinę można z niego korzystać powyżej prędkości 50 km na godz lampka ostrzegawcza która mówi że jedziemy to za szybko uwaga samochód złożony z napędem na cztery koła ma dezaktywację wszystkich systemów przeciw ponieważ nie ma sensu tak jakby skonfigurować tego ponieważ auto nie jeździ zbyt szybko ponieważ nie jeździ po szosie Zabiorę nas tylko ale jest taka jazda jest zabroniona twojego pojazdu ponieważ tam pojawiają się duże naprężenia natomiast to też jakby pokazuje Do czego służy ten napęd na cztery koła możesz sam producent informuję że napęd to nie jest napęd do uprawiania od razu to nie jest napęd który nam ma pozwolić bawić się w terenie który ma nam pozwoli jechać gdzieś na jakimś piaszczyste burmistrza podłoże i jeździć cały dzień na samochód może jeździć całodzienny na sprzedaż brukowa jak najbardziej Tyle tylko że auto nie służy po prostu do jazdy w terenie auto służy bardziej do pokonywania trudniejszych odcinków tego żeby miał pracy tam gdzie nie wystarczy napęd na tylną oś akurat tam pewna trollować w tym samochodzie bardzo szybko się poddaję Zobaczę jak auto z nią nie obciążone więc cena koła jedziemy na jakąś kopalnię na piach Nie no Piotrek montować koparkę remontować ładowarkę czy czy wywrotkę włączamy napęd na cztery koła przejeżdżamy te kilkaset metrów kilometrów i się nie zakopiemy do tego służy ten pojazd nie do jakiejś tam szaleje z terenie więc to też warto to podkreśla aczkolwiek napęd sam sobie jest jak najbardziej do tego jak się to po prostu nie jest do tego przeznaczonym dobrze to Trochę się zagadałem podczas jazdy zaraz pokażę wam ten napęd Jesteśmy pod samochodem i tutaj ta Srebrna obudowa to oczywiście skrzynia biegów skrzynia biegów w ogóle nie została w jakikolwiek sposób zmieniona zmodyfikowana Jedyne co zostało dodane tutaj do skrzyni biegów To Fly oraz tak zwane reduktor czyli skrzynia rozdzielcza tutaj mamy skrzynię rozdzielczą to mamy.com flanszę która łączy skrzynie biegów z reduktorem skrzynia mówię jest oryginalna w ogóle niezmieniona i dalej mamy tak tutaj mamy reduktor to mamy oczywiście wyprowadzenie napędu na przednią oś tam widać napędową która przepraszam nie półoś tylko wał napędowy który prowadzi napęd do przodu jak widać ten wał napędowy jest dosyć cienki to znaczy nie jest to wał napędowy jak na przykład ten prowadzący na tylną oś oryginalny tylko trochę skrócony dlatego też właśnie producent przestrzega żeby tego samochodu nie używać do jakieś ciężkie ja ponieważ ten wał przedni właściwie to ma grubość typowej półosi więc łatwo go można uszkodzić urwać no i tutaj mamy oczywiście mechanizm sterujący włącza nam napęd przedni A dzięki czemu dzięki temu że jest elektryczny to tutaj przebiega bardzo bardzo sprawnie jeszcze to skoro Jestem pod spodem pod autem wał napędowy oczywiście jest odpowiednio skrócone o tą odległość którą zajmują flansza z reduktorem i to jeszcze kolejna ciekawa rzecz paliwa który został poddany modyfikacji właściwie to został całkowicie zmieniony to jest zupełnie nowy zbiornik paliwa taki podłużny długi a wąski dosyć pojemność 90 l problemem jest prawidłowe wskazanie jeśli chodzi o ilość paliwa zasięg i tak dalej ponieważ ponieważ zbiornik paliwa ma zmieniony kształt i to w zasadzie tyle jeśli chodzi o spód samochodu
d63cxix

d63cxix